Czym jest SEO? Przewodnik dla początkujących do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek [Edycja 2020]

80

Jason Barnard22 Stycznia 2020 Roku

Ten post jest w języku angielskim

Czym jest SEO? Przewodnik dla początkujących do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek [Edycja 2020]

Ten artykuł ma na celu przedstawienie przeglądu tego, czym jest SEO, dlaczego jest ważne, jak działa Google oraz przewodnika po tym, co możesz zrobić. Ten artykuł nie jest definitywnym przewodnikiem po każdym aspekcie i subtelności SEO-optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Jest to rozległy temat, którego nie można w pełni poruszyć w jednym artykule.

Definicja SEO

SEO to sztuka i nauka przekonywania wyszukiwarek, takich jak Google, Bing i Yahoo, do polecania treści użytkownikom jako najlepszego rozwiązania ich problemu.

Jeśli chcesz, aby Wyszukiwarki oferowały Twoje treści w wynikach, musisz zrobić trzy rzeczy:

Upewnij się, że te Wyszukiwarki rozumieją, kim jesteś i co oferujesz.

Przekonaj ich, że jesteś najbardziej wiarygodną opcją dla ich użytkowników.

Spraw, aby Twoje treści były dostarczane.

To, jak wysoko w rankingach i jak często pojawiasz się, zależy od osiągnięć; te silniki pokażą wyniki, które uważają za najlepsze dla swoich użytkowników.

Dlaczego SEO jest ważne?

Search Engine Optimization przynosi ci najcenniejszy ruch (znany również jako ruch organiczny), który jest " darmowy — - gdy wyszukiwarka wyświetla Twoje treści swoim użytkownikom w organicznej części SERP (Strona wyników wyszukiwania), nie płacisz za ranking. Gdy użytkownik kliknie wynik i odwiedza Twoją witrynę, nie płacisz Google za wizytę. I to krótko opisuje, do czego służy SEO.

Na tym samym SERP, często są płatne wyniki; są one rozpoznawalne przez ikonę " Ad " po lewej stronie. Gdy użytkownik kliknie płatny wynik i odwiedzi witrynę, reklamodawca płaci wyszukiwarce za tę wizytę.

Przykład wyników SERP: płatne i bezpłatne

Tak więc w przypadku reklam płacisz za to, aby być na górze, z przodu i na środku, a z organicznymi wynikami wyszukiwania ("Wyniki SEO", jeśli wolisz), jesteś na górze, z przodu i Centrum dzięki zasługom i jest to bezpłatne.

Dużą zaletą ruchu SEO jest to, że jeśli wybrana strategia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek jest skuteczna (a przyjrzymy się, jak to zrobić poniżej), to jest to stałe źródło wolnego ruchu.

Jak Działają Wyszukiwarki

Podstawowym celem wyszukiwarek jest zadowolenie użytkowników. Chcą zapewnić najlepsze wyniki, gdy użytkownik czegoś szuka. Gdy ktoś korzysta z wyszukiwarki, takiej jak Google, Bing lub Yahoo, szuka rozwiązania problemu lub odpowiedzi na pytanie. Silniki te chcą zapewnić najbardziej pomocną, trafną i wiarygodną odpowiedź lub rozwiązanie.

Słowa kluczowe

W SEO często odnosimy się do "słów kluczowych" — jest to nieco mylące. "Zapytania wyszukiwania" to znacznie lepszy termin. Nie patrzymy na pojedyncze słowa; patrzymy na kombinacje słów, które wyrażają problem lub pytanie.

Uwaga: nawet gdy użytkownik wyszukuje tylko jednym słowem, wciąż wyraża problem lub pytanie — po prostu nie jest to zbyt jasne!

Czego szukają Twoi odbiorcy?

Aby skutecznie pracować nad SEO, musisz dowiedzieć się, czego szukają Twoi potencjalni klienci. Znajdź frazy, których używają do wyszukiwania, a następnie twórz treści, które zapewniają jasne, proste i pomocne rozwiązanie problemu, który wyraził użytkownik. SEMrush oferuje narzędzie, które pozwala dowiedzieć się na podstawie Twojego rynku i konkurencji.

Keyword Magic Tool By SEMrush

Google kontra Reszta wyszukiwarek

Google dominuje w wyszukiwaniu w większości krajów na całym świecie, prawie do tego stopnia, że jest monopolistą, szczególnie w języku angielskim. W języku angielskim na całym świecie 88% wyszukiwań na pulpicie znajduje się w Google. W telefonii komórkowej liczba ta wynosi aż 96%. Połączone Bing i Yahoo stanowią 1,5% wyszukiwań na urządzeniach mobilnych i 8% wyszukiwań na komputerach. To sprawia, że Google znacznie dominuje. I zdecydowanie najważniejsza wyszukiwarka, na której powinieneś się skupić.

najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie

Pulpit Search Engine Share Worldwide

najlepsza wyszukiwarka telefonów komórkowych

Mobile Search Engine Share Worldwide

Tak więc, jako firma z witryną internetową, Twoje poleganie na Google jest praktycznie pewne. Świetne SEO nie wchodzi w grę. To konieczność.

Jak Działa Google

Google mówi: "organizujemy zawartość sieci."Pięknie to ująłeś. Google organizuje treści w sieci, aby móc dostarczyć użytkownikom najlepszą odpowiedź na ich pytanie lub rozwiązanie ich problemu. Możesz spojrzeć na to, jak Google jest systemem odniesienia dla wszystkich informacji w Internecie. Przechowuje odniesienia do każdej strony (i informacji, które zawiera), a następnie, gdy ktoś prosi o konkretne informacje, Google może wskazać mu treść, która najlepiej dostarcza odpowiedź lub rozwiązanie.

Bardzo pomocne jest podejście do SEO z perspektywy, że dostarczasz rozwiązania użytkownikom Google i prosisz go o rekomendację Twojego rozwiązania.

Google stara się polecić najbardziej trafną odpowiedź z najbardziej wiarygodnego źródła w najbardziej odpowiednim dla użytkownika formacie.

Istotne-Google ma na celu dopasowanie najlepszej odpowiedzi na pytanie, które zrozumiał. To jest trafność w skrócie.

Godny zaufania-Google chce wysyłać swoich użytkowników do treści ze źródła, którego jest przekonany, że zadowoli użytkownika-wiarygodną markę lub osobę, której ufa.

Materiały eksploatacyjne - to okropne słowo i przepraszam, ale Google chce wysyłać swoim Użytkownikom treści, z którymi chcą się kontaktować, w formacie, który mogą konsumować.

Dopasowanie intencji użytkownika do naprawdę przydatnych treści

Oto dwie rzeczy, które Google MUSI DOPASOWAĆ. Z jednej strony intencja użytkownika: gdy ktoś wyszukuje w Google, wyraża problem, na który potrzebuje rozwiązania. Ale często wyrażają ten problem w sposób niekompletny lub niejednoznaczny. Google stara się zrozumieć, co oznaczają. Jakie są ich intencje? Jaki jest konkretny problem, który próbują rozwiązać? Google musi zrozumieć pytanie lub intencję. Przyjrzymy się temu bardziej szczegółowo nieco później.

Z drugiej strony, jakie są najlepsze treści, aby zadowolić użytkownika, biorąc pod uwagę ich intencje — najbardziej dokładne i najbardziej pomocne i przydatne treści w sieci world wide web, które niezawodnie rozwiązuje ten problem? Google musi zrozumieć dostępne rozwiązania, ich względne zalety i stosowność. I na tym praktycznie polega SEO. SEO to twój sposób na zaprezentowanie treści Google w taki sposób, aby mieć pewność, że Twoje rozwiązanie jest najbardziej pomocne, najbardziej godne zaufania i najbardziej odpowiednie dla ich użytkownika. Krótko mówiąc, przekonaj Google, aby polecił Twoją odpowiedź lub rozwiązanie.

Algorytm Google

Słowo "algorytm" może wydawać się przerażające, ale jest to po prostu kod komputerowy, który rozumie pytanie i ocenia względne zalety odpowiedzi. W SEO skupiamy się głównie na drugiej części. Staramy się wysyłać odpowiednie sygnały do algorytmu Google, aby przekonać go, że nasza odpowiedź jest najlepsza, najbardziej przydatna i najbardziej odpowiednia dla pytania, które zrozumiał.

Aktualizacje Google

Z pewnością słyszałeś o aktualizacjach Google. Najbardziej znane to pingwin, Panda i Koliber. Bardzo ważne jest zrozumienie kilku rzeczy:

Google codziennie aktualizuje swój algorytm. Ale większość z tych aktualizacji jest niewielka i nie doprowadzi do zauważalnych zmian w rankingu lub ruchu dla poszczególnych marek, takich jak twoja.

Od czasu do czasu Google wdraża główne aktualizacje. Mogą one drastycznie wpłynąć na rankingi i ruch w Twojej witrynie.

Niektóre aktualizacje w przeszłości miały na celu zmniejszenie wpływu oszustw przez niektóre marki i strony internetowe. To dało te aktualizacje nazwy — Panda (związane z jakością treści) i Penguin (o jakości linków) są znane przykłady.

Dziś Google ogłasza większość ważnych aktualizacji, a ogłoszenia te można znaleźć na Twitterze za pośrednictwem @ searchliaison.

Uczenie maszynowe w algorytmie Google

Jak sama nazwa wskazuje, "Uczenie maszynowe to funkcjonalność, która pomaga oprogramowaniu wykonywać zadanie bez wyraźnego programowania lub reguł."Google podaje kilka przykładów zadań, które może wykonać uczenie maszynowe:

Personalizacja rekomendacji produktów na podstawie zachowań klientów

Szukaj słów kluczowych w ogromnej liczbie dokumentów tekstowych

Włącz oprogramowanie do precyzyjnego reagowania na polecenia głosowe

Uczenie maszynowe w Google

RankBrain i BERT to najbardziej znane aktualizacje uczenia maszynowego. Rank Brain to uczący się maszynowo system sztucznej inteligencji, którego Google używa do sortowania wyników wyszukiwania. BERT jest techniką opartą na sieciach neuronowych dla przetwarzania języka naturalnego (NLP) i oznacza dwukierunkowe reprezentacje enkoderów z transformatorów. Służy do zrozumienia niuansów i kontekstu słów w wyszukiwaniach i pomaga zapewnić lepsze dopasowanie do zapytań z bardziej trafnymi wynikami.

Ocena Jakości

Google ma tysiące raterów jakości i są one wykorzystywane do poprawy doświadczenia wyszukiwania. Według Google " oceniacze jakości są rozproszeni na całym świecie i są wysoko wyszkoleni."Google zawsze eksperymentuje z wynikami wyszukiwania i wykorzystuje opinie innych firm oceniających jakość wyszukiwania, aby upewnić się, że zmiany są użyteczne.

Więc czego szukają raterzy, analizując wyniki? Przekonajmy się.

Wytyczne Dotyczące Jakości

Oceniający jakość są uważani za "wysoko wyszkolonych", ponieważ oczekuje się, że będą przestrzegać bardzo długiego i szczegółowego dokumentu — dokładnie 168 stron w styczniu 2020 r. — który wyjaśnia, co stanowi dobry wynik i czego powinni szukać, aby zidentyfikować złe wyniki. Dokument jest wart przeczytania, ponieważ określa, jakie treści Google chce służyć swoim użytkownikom i jak Google ocenia jakość treści dostosowanych do celu. Nie mówi nam, jakie są czynniki/sygnały rankingowe ani jak dokładnie działa algorytm (więcej na ten temat później).

Wytyczne Google dotyczące jakości strony

Wytyczne te są często aktualizowane.

Oto krótki przegląd tego, czego szukają raterzy Google, aby zidentyfikować wysokiej jakości treści (a co za tym idzie, jest to przegląd tego, co powinieneś osiągnąć).

Intencja zapytania

jU84JMTvzpdqXPBC